Boekingen

Created with Sketch.

•  Elke boeking wordt door de eigenaar bevestigd door middel van een boekingsbevestiging per e-mail of een ander kanaal zoals Social Media.

•  Binnen 7 dagen na ontvangst van deze boekingsbevestiging dient het voorschot (50 % van de afgesproken huurprijs) gestort te worden. Na ontvangst van deze betaling is de boeking definitief. Indien de betaling niet binnen de 7 dagen is ontvangen, vervalt de optie van reserveren.

•  Het restant van de huursom + waarborg dient uiterlijk 2 weken voor aanvang van de huurperiode te zijn voldaan. Indien dit niet heeft plaats gevonden, zal de huurder het verzoek ontvangen het openstaand bedrag binnen de 5 werkdagen te betalen. Gebeurt de betaling dan nog niet, zal dit gezien worden als een annulering van de woning door de huurder en zijn de annuleringsvoorwaarden van toepassing. De verhuurder heeft dan het recht de woning opnieuw voor verhuur aan te bieden.

•  Bij boeking binnen de 2 weken voor de aanvang van de huurperiode dient u de totale huur + waarborg te betalen.

 

Kosten

Created with Sketch.

•  Huursom:
De huursom is op voorhand meegedeeld en aangegeven op het boekingsdocument.

•  Waarborg
De waarborg bedraagt € 500.

De controle van de vakantiewoning gebeurt tijdens het poetsen na het verblijf. Wanneer alles in goede orde is achtergelaten en er geen schade of breuk is geconstateerd, wordt uw waarborgsom ten laatste 7 dagen na verblijf via bankoverschrijving geretourneerd. Is de schade boven het bedrag van de waarborg, dan is de huurder verplicht een aanvullende betaling over te maken binnen de 7 dagen na berichtgeving. Een conflict over de eventuele schade is een conflict tussen eigenaar en de huurder. De eigenaar beslist over de waarborg. Meld spontaan eventuele ongelukken aan de eigenaar met foto van de gebroken stukken. Zo kan deze vaststellen over welk gebroken stuk het gaat en kunnen discussies en misverstanden vermeden worden.

•  Linnengoed
Alle lakens, badhanddoeken en keukenhanddoeken worden na elke verhuur vervangen, deze som komt op € 100.

•  Schoonmaakkosten
De poetsdienst bedraagt € 100 ongeacht de duur van het verblijf.

Annuleringsvoorwaarden

Created with Sketch.

a) De huurder kan schriftelijk, binnen een termijn van 7 dagen na reservatie, kosteloos reserveren. U ontvangt een annuleringsbevestiging per e-mail.

b) Omboeking: tot 6 maanden voor aankomst kan u éénmaal de data van uw boeking wijzigen mits betaling van een administratieve kost van € 50 (nieuwe boeking voor verblijf binnen de 12 maanden na wijziging).

c) Annulering door huurder

  • Bij annulering door de huurder gelden de volgende annuleringsvoorwaarden:
  • (ook bij annulatie door overmacht)
  • Bij annulering tot de 42ste dag (6 weken) voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 25% van de huursom.
  • Bij annulering tussen de 42ste dag (6 weken) en de 14de dag (2 weken) voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 50% van de huursom.
  • Bij annulering tussen de 14de dag (2 weken) en de 3de dag voor aanvang van uw verblijf bedragen de annuleringskosten 80% van de huursom.
  • Bij annulering op de 2de dag voor het begin of later bedragen de annuleringskosten 100% van de huursom.

We adviseren om een reis- en/of annuleringsverzekering af te sluiten zodat, indien u door omstandigheden of overmacht genoodzaakt bent uw vakantie te annuleren of voortijdig te moeten afbreken, u uw gelden kan recupereren. 

d) Annulering door de verhuurder :

Indien omstandigheden de verhuurder dwingen tot annulering van het verblijf, zal hiervan direct kennis worden gegeven aan de huurder en vervalt de huurovereenkomst.
De verhuurder zal in dit geval binnen de 48 uur na de vernoemde kennisgeving aan de huurder het reeds door de huurder betaalde bedrag terugstorten. De huurder heeft in dit geval geen enig meer of ander recht dan het terugvorderen van de reeds betaalde sommen en doet dan ook uitdrukkelijk afstand van verdere rechten.

De verhuurder behoudt zich het recht over te gaan tot annulering van de verhuurovereenkomst bij onjuistheid van de opgegeven persoonsgegevens.

Huisregels

Created with Sketch.

•  Er zijn geen huisdieren toegestaan.

•  Er geldt een rookverbod in de appartementen. Op het terras mag worden gerookt.

•  Het vakantiehuis wordt niet verhuurd voor vrijgezellenfeesten, studentencantussen of andere overdreven drinkpartijen. Bij reserveren onder valse voorwendselen zal het voorschot of waarborg ingehouden worden en zal de huurder geen toegang tot de vakantiewoning krijgen of de toegang tot de vakantiewoning ontzegd worden.

•  Het is niet toegestaan om de appartementen met meer dan 4 personen te bewonen. Bij overschrijding wordt de huurovereenkomst van rechtswege als ontbonden beschouwd en wordt de toegang tot het vakantiehuis geweigerd zonder aanspraak op teruggave van de huur. Kinderen minder dan 2 jaar worden niet als volwaardig persoon geteld, maar dienen wel op voorhand meegedeeld te worden. Bij het overschrijden van het maximum aantal personen is men niet meer in orde in verband met de brandveiligheid.

•  Het gehuurde vakantieappartement dient altijd netjes te worden achtergelaten na afloop van uw verblijf.  Indien de woning en/of terras in een staat is dat men niet rondkomt met de vooropgezette schoonmaakuren, dan heeft de eigenaar het recht extra schoonmaakuren aan te rekenen en dit aan 25 euro/uur.

•  Gelieve bij vertrek de ramen en deuren te sluiten.

•  Vertrek- en aankomsturen worden steeds vermeld op de boekingsbevestiging. Gelieve deze strikt te respecteren. Eventuele afwijkingen kunnen besproken worden.

Aansprakelijkheid

Created with Sketch.

•  De huurder verbindt zich ertoe het verhuurde goed te behandelen als een goede huisvader. Bij overlast en/of schade aan het huis of de inventaris, of het niet naleven van de huisregels loopt u het risico het vakantiehuis te moeten verlaten. 

•  Als verhuurder hebben wij geen aansprakelijkheid voor diefstal, verlies of schade van of aan zaken dan wel personen, van welke aard ook, tijdens of ten gevolge van een verblijf in ons vakantiehuis. 

•  Als verhuurder zijn wij niet aansprakelijk voor storingen in de dienstverlening of gebreken bij door derden verleende diensten. 

•  De huurder is aansprakelijk voor alle verlies en/of schade aan de gehuurde accommodatie en/of andere eigendommen van de verhuurder ontstaan tijdens het gebruik daarvan door u en/of andere gebruikers, ongeacht of dit het gevolg is van handelen of nalaten van uzelf en/of van derden die zich met uw toestemming in het huis bevinden. 

•  Alle schade dient voor het vertrek van de huurder aan de verhuurder gemeld te worden.

De huurder wordt verzocht verzekerd te zijn voor schade aan derden zoals een aansprakelijkheidsverzekering (familiale verzekering).

Klachten

Created with Sketch.

Klachten in verband met inventaris en (bestaande) schade of defecten dienen direct te worden gemeld op 0032 (0)479 26 81 44 of per email via [email protected], zodat de verhuurder in de gelegenheid is de klacht op te lossen. Indien achteraf blijkt dat de huurder geen melding heeft gemaakt van de fout of onvolkomenheid verliest hij het recht op eventuele restitutie.